Nemojovské historky

03.03.2015 08:32

Zdravím, 

nedávno při masopustu, jsem se dozvěděla takovou historku z Nemojova.

Řekla mi ji Zorka Kudrnovská. Moc mě její povídání zaujalo a tak jsem se rozhodla

takovéto "historky" sbírat. 

Na tomto webu si je můžete přećíst v odkazu "Nemojovské historky" nebo když mi zbyde trochu času

napíšu je jako novinku.

Budu velice ráda, když mi i vy sdělíte své historky z minulosti, nebo i z přítomnosti.

Těším se na Vaše vyprávění. Alča Blažíková     alca.blazikova@seznam.cz

A tady je ta od Zorky :

Neví se už přesně koho se tato historká týká. 

Víme jen, že takto testovala své budoucí snachy jedna šikovná hospodyně ze Starobucka.

Když se její syn zamiloval a rozhodl se přivést děvče domů. Nastražila tato hospodyně na budoucí snachu malou past.

U vchodu pohodila ledabyle koště a vyčkala příchodu děvčete.

Když dívka koště překročila a  nevšímala si ho, neměla u budoucí tchyně šanci.

Ale, když ho zvedla a postavila na místo nebo zametla, byla ji hned hospodyně nakloněná a radostně ji přivítala.

 

Tak nevím, možná až si jeden z mých synů přivede jednou domů děvče, zavzpomínám na tuto moudrou ženu:).

 

PS: Snad mi odpustíte mou nedokonalou češtinu, v práci se věnuji chemii a v češtině mám ještě co dohánět. :).

—————

Zpět